הי, זה קרה גם לך?

פנתה אלי לקוחה לפני כחודשיים, יש לה מוצר חדש שחשוב לה למכור בדד ליין קצר ויעד מוגדר. "זה מוצר ליגה, שקהל היעד שלו רק מחכה שיצא לשוק, אין לו מתחרים, הוא מבוקש והכרחי" נשמע מבטיח ממש.

ולכן, יש לה כבר תוכן מוכן, היא לא אוהבת הרבה התקשקשויות סביב מכירה, חשוב לה כרגע להעמיד דף מכירה מינימלי, שיתן פרטי בסיס הכרחיים וכמובן, אפשרות סליקה.

וזהו.

לא מאמינה בתהליכים, לא רוצה להעמיק עוד. לא מעונינת מעבר לזה כלום. ברור לה שהמוצר ימכר גם כך, וכל מה שמעבר פשוט מיותר למוצר שלה.

 

רגע, לפני ההפי-הנד (או שלא ממש…) אולי שאלת את עצמך, מה בעצם עומד מאחורי המילים האלו 'תהליכים, עומק, מחקר מקדים' נשמע כמו מילים כלליות ואולי באמת קצת מיותרות?! ומעייפות…? למה באמת שלא נוותר על כל זה כשיש לנו מוצר טוב שעומד למכירה ואנחנו רק צריכים להעמיד אותו יפה? נעבוד מהיר יותר, קל יותר נקצר תהליכים אולי זה יעיל יותר?

אבל האמת בשטח שעומדת מאחורי כל תהליך שיווקי בעידן של עשרים-עשרים וארבע (זה הזמן לבדוק את זה בעצמך…) שבו, תהליך קצר שווה תוצאות קצרות, היא-

שכדי לקבל תוצאות אמיתיות ולראות בעיניים – – – עליה במכירות, פניות חדשות, לקוחות מתמגנטים, פריחה והעצמה של העסק, כדאי שנלמד מאותו חכם ירושלמי, ולא נוותר על הדרך הקצת יותר ארוכה שמוכיחה את עצמה כהרבה יותר קצרה, חדה ומדויקת.

ולמה?

כשיש בתהליך השיווק ובבנית האתר העסקי חשיבה על המסע שהלקוח הפוטנציאלי עומד לעבור, הבנה עמוקה מה יגרום לו לייצר אינטרקציה דווקא עם בית העסק שלך, הכרות מעמיקה ומלאת תובנות על דרכי קבלת ההחלטות שלו, על יכולת ההשפעה עליו ועל צורת הקניה והרכישה. ונעשה מחקר עומק מדויק על הלקוח והשוק, שהתוצאות שלו באות לידי ביטוי בכל אחד מחלקי האתר כדי למקסם את הריווחיות שלו בשביל העסק שלך, אז הדרך השיווקית לייצר תנועה של פניות ורכישות שוב ושוב ושוב היא מלוטשת, מוקפדת קצרה ומאד מאד מניבה.

וכאן מגיע ההפי הנד הפחות נחמד מהסיפור בהתחלה, אם האתר שלך לא הוסיף מספיק לעסק כדי להשיג את המטרה שלו (קרי, לקוחות חדשים = כסף) זה אומר שקרה פנצ'ר בדרך.

יכול להיות שהאתר נראה וואו, והיופי שלו עוצר נשימה, והוא מספר בדיוק מה העסק שלך עושה וכמה הוא מיוחד. והוא גם מקבל פידבקים בלי סוף מחברים, משפחה וקולגות. מבקרים נכנסים, אפילו מתלהבים מהנראות, אבל בתכלס, לקוחות משלמים הוא לא מביא 🙁

כי העיקר חסר מן הספר.

כדי שהאתר יהיה כלי משמעותי ובעל יכולות גדולות לקדם את המטרה של העסק, להזרים אליו לקוחות נוספים להגדיל לו להכנסות ולמקסם יותר מכירות, הוא חייב להיות שיווקי! מובנה תכנית פעולה איך להגיע למטרות. חייב להיות בו פיצוח איכותי שמעמיק בתחום הספצפי של העסק שלך חוקר אותו, מתעמק בו, מתחכך בו מבין איך נכון לגעת בלקוחות הישירים שלך, צורת הפניה אליהם, מה ידבר אליהם, ובאיזה אופן. איפה הלקוחות שלך יפגשו עם אתר העסק, ואיך הוא יוכל לתת להם מענה מידי לצורך כך שהם יתמגנטו ויבחרו ליצור קשר/לרכוש דוקא כאן.

וזה מה שפספסה הגברת מההתחלה.

היה למוצר שלה דף מכירה יפה. אפילו יפיפה! שהכיל את כל הפרטים הטכניים על המוצר ואפילו יש בו אפשרות לסלוק בנוחות, אבל לא נעשה עליו שום חקר, לא נבדקו הצרכים המדוקיים של הלקוחות ומה הטקטיקות שהם צריכים כדי לרכוש. בעלת המוצר, חשבה שזה עוד פרט מיותר אבל, המציאות היתה כואבת, כי מוצר שהיה אמור להמכר בכמויות בלי הרבה מאמץ, נמכר בכמה יחידות בודדות. וכסף של השקעה בפרסום ובשיווק התבזבז בגלל פספוס של המרכיב הכי חשוב בתהליך.

כשיש
בתהליך
השיווק
ובבנית
האתר
העסקי
חשיבה
על המסע
שהלקוח
הפוטנציאלי
עומד
לעבור

תוכן מקפיץ עסקים

רוצה לקבל ישירות לתיבת המייל שלך שיתופים-חידושים-תוכן שוווה?

צריך רק להשאיר פרטים ↓ ומיד העסק שלך יתחיל לזנק

האתר של העסק שלך עדיין לא מזרים לקוחות?
עדיין לא קבלת את הנראות שהיית רוצה לעסק שלך?

הצעד הראשון כדי להזרים לקוחות לאתר העסק שלך

פגישת אפיון ממוקדת שתשפוך אור על תהליך נכון להזרמת לקוחות דרך האתר שלך

contact us

לקביעת פגישת יעוץ ללא עלות איך האתר יזרים לך לקוחות משלמים